Yaban Mersini Nedir? Faydaları Nelerdir?

24 Ekim 2021
Yaban Mersini Nedir? Faydaları Nelerdir?

Yaban mersini ya da halk arasında bilinen adıyla ayıüzümü ılıman iklimde yetişen ve bir çeşit üzüme benzeyen bir meyvedir. Ülkemizde Karadeniz Bölgesi’nin yüksek ormanlık alanlarında yetişmektedir.

Ayıüzümü yalnızca meyve olarak tüketilmesinin dışında farklı alanlarda da kullanılabilmektedir. Örneğin; meyve suyu yapımında, süt ve süt ürünlerinde aroma verici olarak, reçel veya marmelat gibi konserve yiyecekler içerisinde ve hatta baharat yapımında bile kullanılmaktadır.

Yaban Mersini Nasıl Tüketilir?

Yaban mersininin yukarıda da belirttiğimiz üzere birçok alanda besin maddesi olarak kullanıldığı görülmektedir. Dolayısıyla bu meyvenin tüketimi de çeşitlilik göstermektedir. Günlük yaşamımızda yaban mersinini şu biçimlerde tüketmek mümkündür:

  • Kahvaltılarda ya da ara öğünlerde yediğimiz mısır gevreği, yulaf ezmesi veya granola gibi yiyeceklerin üzerine katarak tüketmek mümkündür.
  • Yine kahvaltı soframızı süsleyen pankekler eşliğinde tüketilebilir.
  • Yaban mersinini reçelini ya da marmelatını yaparak da tüketebiliriz.
  • Yaban mersinini sade olarak yemek de mümkündür. Ancak buruk bir tada sahip olmasından dolayı daha çok yoğurtla karıştırılarak da tüketilebilir.

Yaban Mersini Ne Kadar Tüketilmeli?

Yaban mersinin hiç şüphesiz sağlıklı bir meyve olduğunu söyleyebiliriz. Ancak her şeyin fazlası zarardır söyleminden yola çıktığımızda yaban mersinini de gereğinden fazla tüketmek zararlı olabilmektedir.

Öncelikle yaban mersinini günlük 75-100 gram arasında yemek ideal olacaktır. Bunun fazlasını yemek ise sindirim sisteminin tahribine yol açabilecek; bağırsakların bozulmasına neden olabilecektir. Öte yandan yaban mersininin fazla tüketilmesi kan sulandırıcı etki yaratabilmektedir.

Yaban Mersini

Yaban Mersininin Faydaları Nelerdir?

Diğer meyveler gibi yaban mersini meyvesi de besin değerleri açısından oldukça zengin bir meyve çeşididir. Yaban mersininin ortalama yüzde 85’ini sudan oluştuğu için kalori bakımından da hafif bir yiyecek olarak kabul edilebilir. Örneğin; bir porsiyon (30 gram) yaban mersini sadece 13 kaloriden oluşmaktadır. Öte yandan yaban mersininin faydaları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

  • C vitamini bakımından oldukça zengindir.
  • Antioksidan içeriği yüksektir.
  • Kan şekerini düşürmeye yardımcı olur.
  • Kötü kolesterolü (LDL) azaltmaya yardımcı olur.
  • Sindirim sisteminin düzenlenmesinde yapıcıdır. Ancak çok fazla tüketilmemelidir. Aksi takdirde mide ve bağırsakların bozulmasına neden olabilir.
T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.