Kuru Meyve Çeşitleri

11 Aralık 2021
Kuru Meyve Çeşitleri

Kuru meyve, taze meyvelerin kurutulması ile elde edilmektedir. Meyve kurutma işlemi farklı yöntemlerle yapılsa da en sağlıklısı gün ısı dediğimiz güneş altında doğal olarak kurutma yöntemidir. Bizler de Ege Pazarı olarak taze toplanan meyveleri güneş altında doğal yolla kurutarak siz değerli müşterilerimize kuru meyve çeşitleri olarak sunmaktayız. Öte yandan dehidratör gibi özel kurutucular vasıtasıyla meyveleri kurutmak tavsiye ettiğimiz bir yöntem değildir. Bu işlem ile yüksek ısı derecelerine kalan çeşitli meyvelerin içerisindeki besin değerlerini yok edebilmektedir.

Kuru Meyve Çeşitleri

Kuru meyve ülkemizde sıklıkla tercih edilmekte ve tüketilmektedir. İlk başlarda belli başlı taze meyvelerin kurutulmasıyla elde edilen meyveler, daha sonrasında çok zengin bir çeşitliliğe ulaşmıştır. Nitekim günümüze bakıldığında yüzlerce kuru meyve çeşitleri bulunmaktadır. Ege Pazarı olarak doğal yollarla üretimi gerçekleştirdiğimiz kuru meyve çeşitlerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz.

  • Kırmızı elma cipsi
  • Şeftali cipsi
  • Armut cipsi
  • Siyah kuru üzüm
  • İran yaş hurma
  • Ekşi yaprak kayısı
  • Yaprak kayısı
  • Kuş üzümü
  • Kuru incir
  • Kudüs hurması
  • Cennet hurması
  • Medine hurması
  • Karışık meyve kurusu
  • Karadut kurusu
  • Dut kurusu
  • Yaban mersini kurusu
  • Gün kurusu kayısı
  • Blueberry kurusu
  • Çekirdeksiz siyah erik kurusu
  • Çekirdeksiz sarı üzüm kurusu
  • Çekirdeksiz siyah kuru üzüm
  • İğde

Kuru Meyve Çeşitleri

Yukarıda da görüldüğü üzere kuru meyveler artık zengin bir çeşitliliğe ulaşmış durumdadır. Bu farklı kuru meyveler sevilerek tüketilse de insanlar kuru meyve kilo yapar mı sorusunu merak etmektedirler. Bu anlamda, kuru meyvelerin oldukça sağlıklı besin olduğunu öncelikle söylememiz gerekiyor. Daha çok atıştırmalık veya ara öğünlerde tüketilen bir besin olarak görülen kuru meyveler aşırı miktarlarda tüketilmediği sürece kilo alımına neden olmamaktadır. Aksine yeterli ölçülerde tüketildiği vakit kilo kontrolü açısından etkili olabilmektedir. Özellikle diyet yapan ya da kilosunu kontrol altında tutmak isteyen tüketiciler için kuru meyveler alternatif besin olarak düşünülebilir. Çoğu kuru meyve zengin lif içeriğine sahip olması bakımından sindirim sisteminin düzenlemesinde, bağırsakların sağlıklı çalışabilmesinde oldukça yararlıdır. Ayrıca tam bir antioksidan içeren kuru meyveler kalori açısından da ortalama bir değere sahiptir. Örneğin bir porsiyon (bir avuç) dut kurusu 50 kalori değerindedir.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.