Faydalı Kuruyemiş Çeşitleri

26 Ekim 2021
Faydalı Kuruyemiş Çeşitleri

Bu haftaki blog içeriklerimizden birine geçmeden önce şunu belirtmek isteriz. Başlıkta görüldüğü üzere faydalı kuruyemiş çeşitleri denildiğinde insanların aklında her kuruyemiş faydalı değil mi sorusu gelmektedir. Bu konuda, şunu belirtmenin faydalı olabileceğini düşünüyoruz. Önerilen miktarlarda tüketildiğinde, her kuruyemişin faydasını görmek mümkündür. Biz ise bu içeriğimizde en çok tüketilen kuruyemiş çeşitlerinin faydalarından bahsedeceğiz.

Faydalı Kuruyemiş Çeşitleri

Badem: Bir porsiyon –yani bir avuç badem 150 kaloriye eşittir. Badem tam bir E vitamini deposudur. Bu anlamda, bağışıklık sistemini güçlendirir, hücrelerin yenilenmesine yardımcı olur ve özellikle doymamış yağ içeriği ile kan şekerini dengeleyerek diyabet hastaları için rahatlıkla tüketilebilecek kuruyemişler arasında yer alır.

Fındık: Çoğumuzun bildiği gibi fındığın en önemli faydalarından birisi beyin sağlığına iyi gelmesidir. Her gün bir avuç fındık yemek, kolesterol seviyesini dengede tutmaya yardımcı olur. Ayrıca kalsiyum, demir, çinko ve E vitamini içerir. Fındığın da badem gibi bir porsiyonunda 150 kalori bulunmaktadır.

Leblebi: Nohudun işlenmesi sonucunda üretilen leblebi özellikle hamile kadınların tüketmesi gereken bir kuruyemiş çeşididir. Nohut anne sütünü arttırma da en etkili besinler arasında yer almaktadır. Leblebinin bir porsiyonunda 55 kalori bulunmaktadır.

Faydalı Kuruyemiş Çeşitleri

Kabak Çekirdeği: Kabak çekirdeği sindirim yollarında oluşan istenmeyen kurtların giderilmesinde ve bu sayede bağırsakların temizlenmesine yardımcı olur. Kabak çekirdeğinin bir porsiyonunda da yine 55 kalori bulunmaktadır.

Mısır: Mısır yüksek lif içeren kuruyemişler arasında bulunmaktadır. Ayrıca kalori açısından oldukça düşük bir besindir. Bir su bardağı patlamış mısırın (yağsız) içerisinde 70 kalori bulunmaktadır.

Antep Fıstığı: Antep fıstığı kanımızdaki kolesterol seviyesini düşürmeye yardımcıdır. Çünkü içerisinde kolesterol yoktur. Antep fıstığının bir porsiyonunda 100 kalori bulunmaktadır.

Yer Fıstığı: Solunum problemleri yaşayan kişiler için özellikle önerilmektedir. Öksürüğün önlenmesine yardımcı olur. Ayriyeten göğüs bölgesinin rahatlamasını sağlar. Bir porsiyon yer fıstığı 230 kalori içermektedir.

Ay Çekirdeği:  Ay çekirdeği diğer kuruyemişlere nazaran daha fazla yağ oranı içermektedir. Ancak bu yağ sanıldığı gibi zararlı değildir. Damar sertliğinin giderilmesinde önemli bir rol oynar. Ayrıca E vitamini ve protein deposu olarak bilinir. Bir porsiyon ay çekirdeğinde 210 kalori bulunmaktadır.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.