Domates Kurusu Hakkında Faydalı Bilgiler

08 Aralık 2021
Domates Kurusu Hakkında Faydalı Bilgiler

Yemeklerde ve salatalarda sıklıkla tercih edilen domates kurusunun nasıl yapıldığı, faydalarının neler olduğu, pişirme yöntemi gibi sorular tüketiciler tarafından merak edilmektedir. İşte bu blog içeriğimizde bu soruların yanıtlarını sizler için derledik. Domates kurusu hakkında faydalı bilgiler...

Domates Kurusu Nasıl Yenir?

Domates kurusunu Ege Pazarı olarak taze domatesleri güneş altında doğal yollarla kurutarak elde etmekteyiz. Son derece steril ortamlarda hijyen kurallarına dikkat ederek ambalajlanan kuru domatesimizi çeşitli yemekleriniz içerisine katarak tüketebilirsiniz. Öte yandan kahvaltı sofralarınızda da domates kurusuna yer verebilirsiniz. Domates kurusunu ayriyeten damak zevkinize göre çeşitli salatalarda kullanabilir, ezmelerin içerisine karıştırabilir ya da sandviçlerinizin arasına katarak yiyebilirsiniz.

Domates Kurusu Haşlanır mı?

Domates kurusunun haşlanarak mı yoksa doğrudan yıkanarak mı tüketilmesi gerektiği de en çok merak edilenler arasında yer almaktadır. Elbette kuru domates doğrudan tüketilebileceği gibi haşlanma yöntemiyle de tüketilebilmektedir. Örneğin hafif şekilde haşlayarak çeşitli soslarla harmanlayıp farklı lezzetleri deneyimleyebilirsiniz.

Domates Kurusu Kaç Kaloridir?

Kuru domates kalori bakımından oldukça düşük bir değeri sahiptir. Örneğin bir porsiyon domates kurusunun içerisinde 25 kalori bulunmaktadır. Bunun yüzde 73’ü karbonhidrat yüzde 18’i protein bileşenlerinden oluşmaktadır. Kuru domates enerjisi yüksek olması bakımından çok fazla miktarda tüketilmemelidir.

DOMATES KURUSU HAKKINDA FAYDALI BİLGİLER

Domates Kurusunun Faydaları Nelerdir?

Domates kurusu basit bir yiyecek olarak düşünülse de aslında tam bir şifa kaynağıdır. Domates kurusunun yararları aşağıdaki gibi sıralanabilir:

-İçeriğinde yağ ve kolesterol bulunmadığı için kalori bakımından oldukça düşük bir değere sahiptir.

-Protein bakımından zengin bir besindir.

-Kan yapıcı özelliği vardır. Ayrıca kanın tazelenmesine yardımcı olur.

-Sindirim sisteminin onarılmasına yardımcı olur. Lif değeri yüksek bir besindir.

-A, K ve C vitaminlerini içerir.

-Yüksek tansiyon problemi yaşayan kişilerin tüketmesi önerilir.

-Kalori bakımından oldukça düşük bir besin olmasından dolayı diyet yapan ya da kilo vermeye çalışan kişiler için tercih edilen tam bir ara öğün besini olabilir. Özellikle salataların içerisinde kullanılarak tüketilmesi ayrı bir lezzet vermektedir.

-Domates kurusunun hafif zeytinyağı eşliğinde pişirilerek tüketilmesi, içerisinde bulunan besin değerlerinin daha da artmasını sağlamaktadır.

-Son olarak, bilimsel araştırmalar domates kurusunun içeriğinde bulunan likopen bileşeninin kanserlere karşı koruyucu özelliği olduğunu ortaya koymuştur.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.