Diyette Hangi Kuruyemişler Yenir?

25 Aralık 2021
Diyette Hangi Kuruyemişler Yenir?

Kuruyemiş, meyvelerin, meyve tohumlarının ya da birtakım çeşitli bitkilerin doğrudan veya ısıl işlem süreçlerine tabi tutularak kurutulmasıyla elde edilen atıştırmalık çerezler olarak açıklanabilir. Kuruyemişler besin değerleri bakımından oldukça zengin içeriğe sahiptir. Gerekse çay ya da kahve gibi içeceklerin yanı sıra gerekse de öğün aralarında atıştırmalık olarak tercih edilen besinler arasında yer alır. Peki, günümüzde sıkça tüketilen kuruyemişlerin diyet yapanlar için bir faydası var mıdır? Diyette hangi kuruyemişler yenir?

Diyette Hangi Kuruyemişler Yenir?

Kuruyemişler kilosunu korumak ya da diyet yaparak kilo vermek isteyen kişilerin sıkça başvurduğu besinler arasında yer alır. Bu anlamda, çoğu tüketicinin en çok merak ettiği sorular arasında kuruyemişlerin kalori değerleri nelerdir, zayıflamak için hangi kuruyemişler tüketilmelidir gibi sorular başta gelmektedir. Bu noktada, biz de Ege Pazarı olarak siz değerli okurlarımıza faydası olacağını düşündüğümüz bir liste hazırladık.

Öncelikle diyet listenize tokluk hissi veren kuruyemişleri diyet listenize almalısınız. Bu bağlamda lifli kuruyemiş çeşitleri sizin için yararlı olacaktır.

Kuru Kayısı: 100 gram kuru kayısı içerisinde 7,3 gram lif bulunmaktadır. Kuru kayısı tercihe göre doğrudan tüketilebileceği gibi kahvaltılık gevrekler içerisine katılarak da tüketilebilir. Kuru kayısı kalori değeri ise 1 adet için 24 kaloridir.

Badem: Badem özellikle tokluk hissi veren bir kuruyemiş çeşididir. Ayrıca protein açısından zengin olması da dikkat çekmektedir. 1 porsiyon badem kalori değeri 150 olarak karşımıza çıkmaktadır.

Kuru Elma: Sayısız faydası ile ön plana çıkan kurutulmuş elma ya da elma cipsi zengin lif içeriğine sahiptir. Öyle ki 100 gram elma cipsi yaklaşık 21 gram lif içermektedir. 1 porsiyon kuru elma ise yaklaşık 50 kaloridir.

Ceviz: Altın değere sahip ceviz hem beden sağlığı hem de beyin sağlığı açısından önemli kuruyemiş çeşitleri arasında yer almaktadır. 100 gram ceviz içerisinde yaklaşık 25 gram protein ve 7 gram lif bulunmaktadır. 1 porsiyon ceviz 155 kaloridir. Öte yandan ceviz yüksek yağ oranına sahiptir. Ancak bu yağ doğal (saf) bir yağ olmasından dolayı sağlığa zararlı değildir.

Yukarıda verilen kuruyemiş çeşitlerini gönül rahatlığı ile diyet listenizde kullanabilirsiniz. Ancak bu kuruyemişlerin yararlı olması ölçüsüzce tüketilmesi anlamına gelmemektedir. Günlük tüketim miktarlarını kontrol ederek beslenmek kesinlikle faydalı olacaktır.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.