Çiğ Kuruyemiş Çeşitleri

27 Aralık 2021
Çiğ Kuruyemiş Çeşitleri

Kuruyemiş denildiğinde en çok tartışma konusu olan şeylerden biri kuruyemişin kavrulmuş mu yoksa çiğ olarak mı tüketilmesi gerektiği yönündeki görüştür. Aslına bakıldığında, bu konu hakkında kesin bir ayrım yapmak zordur. Çünkü kavrulmuş kuruyemiş ile çiğ kuruyemiş arasında kendilerine özgü farklar mevcuttur. Bu konu hakkında kuruyemiş nasıl tüketilmeli başlıklı içeriğimizi inceleyebilirsiniz. Öte yandan bu haftaki içeriğimizde çiğ kuruyemiş çeşitleri nelerdir sorusunu yanıtlamaya çalışacağız.

Çiğ Kuruyemiş Çeşitleri

Çiğ Kuruyemiş Çeşitleri Nelerdir?

Çiğ kuruyemiş çeşitli bitki ve meyvelerin ya da bitki ve meyve tohumlarının herhangi bir kavurma işlemi görmemiş formu olarak açıklanabilir. Öyle ki bir yemişi kavurmak taze kuruyemiş yani kavrulmuş kuruyemiş sınıfında yer almaktadır.

Çiğ kuruyemiş tat bakımından taze kuruyemişe göre daha farklıdır. Ancak bu tamamen damak zevkine göre değişiklik gösterebilmektedir. Bazı tüketiciler çiğ kuruyemişin tadını severken bazıları ise kavrulmuş kuruyemişin tadını sevebilmektedirler. Peki, çiğ kuruyemiş çeşitleri nelerdir, faydaları nelerdir? Bunun için aşağıdaki listemize bakalım: 

Soyulmuş Badem: Soyulmuş badem daha çok atıştırmalık yerine yemeklerde kullanılmaktadır. Özellikle çiğ formda bulunması ve zarının (kabuğunun) olmaması yemeklere ayrı bir lezzet katmaktadır.

Çiğ Badem İçi: Badem oldukça lezzetli kuruyemiş çeşitlerinden yalnızca biridir. Tokluk hissi vermesinden dolayı diyet yapan kişilerin severek tükettiği atıştırmalıklar arasında bulunmaktadır.

Çiğ Fıstık İçi: Ekonomik kuruyemiş çeşitleri arasında yer alan fıstığın çiğ formu da özellikle mutfakta kullanılmaktadır. Aşure, salata ve bazı yemekler içerisinde kullanılması ayrı bir lezzet vermektedir. Elbette doğrudan da tüketildiği bilinmektedir.

Çiğ Ay Çekirdeği ve Çiğ Kabak Çekirdeği: Çekirdek herkes tarafından sevilerek tüketilen bir kuruyemiş çeşididir. Elimize aldığımızda bırakmak istemediğimiz bu ünlü atıştırmalık çiğ olarak tüketildiğinde daha yararlı olabilmektedir.

Çiğ Sarı Leblebi: Nohutun işlenmesi ile elde edilen sarı leblebi zengin bir protein kaynağıdır. Çiğ olarak tüketilmesi nadir olarak görülse de kendine has tadıyla deneyebileceğiniz ve pişman olmayacağınız bir lezzet sunmaktadır.

Çiğ Brezilya Cevizi: Belki de adını çok sık duymadığımız bir kuruyemiş çeşidi olan brezilya cevizinin insan sağlığı açısından birçok faydası bulunmaktadır. Tam bir selenyum kaynağı olan bu şifalı kuruyemişi günlük 5-6 adet olacak şekilde tüketmek yeterlidir.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.