Kuruyemiş Zayıflatır Mı?

26 Ekim 2021
Kuruyemiş Zayıflatır Mı?

Kuruyemiş sahip olduğu çeşitli besin değerleri ile çok zengin bir yiyecek olarak kabul edilmektedir. Ayrıca lezzet bakımından da çok sık tüketilen farklı kuruyemiş çeşitleri vardır.

Dolayısıyla kuruyemişlerin hem yüksek besin değerlerine sahip olması hem de lezzetli atıştırmalıklar olarak sıkça tüketilmesi bir soruyu da akıllara getirmektedir: Kuruyemiş zayıflatır mı? ya da aksine kuruyemiş kilo aldırır mı?

Biz ise Ege Pazarı olarak bu blog içeriğimizde kuruyemişlerin diyet yapanlar için tüketilmesi gereken doğru bir besin olup olmadığını gözler önüne sermeye çalışacağız.

Kuruyemiş Zayıflatır mı? Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

Uzmanlar kuruyemiş tüketiminin günlük 30 gram (bir avuç) olması gerektiğini belirtmektedirler. Peki, günlük 30 gram olan bir avuç kuruyemiş tüketmek kilomuzu nasıl etkiliyor?

Bu noktada öncelikle kuruyemişleri kalori bakımından incelemek faydalı olacaktır. Nitekim kuruyemiş çeşitlerine bakıldığında her bir kuruyemişin farklı kalori değerlerine sahip olduğunu söylemek son derece doğrudur.

Örneğin 30 gram kavrulmuş fındık 190 kalori (kcal) değerine sahipken yine 30 gram kavrulmuş leblebi ise 80 kalori olarak kabul edilebilir. Görüldüğü üzere iki kuruyemiş arasındaki 110 kalori fark olduğu görülmektedir.

Öte yandan besin değerleri incelendiğinde, kavrulmuş fındık yüzde 81 oranında yağ içerirken leblebi ise sadece yüzde 12 oranında yağ değeri içermektedir. Bu bağlamda kuruyemiş tüketiminde besin değerlerini göz önünde bulundurmak faydalı olacaktır.

Kuruyemişlerin Yararları Nelerdir?

Kuruyemişler diyet listelerinde kullanılabilen alternatif besinler arasında yer almaktadır. Ancak burada kuruyemişler daha çok atıştırmalık olarak ara öğünlerde tercih edilmelidir. Özellikle akşam 6’dan sonra kuruyemiş tüketimi yapılmamalıdır.

Örneğin akşam saat 11’de uyuyan birisi için akşam saat 6’dan sonra kuruyemiş tüketmek kilo açısından problem olabilir. Çünkü kuruyemişler yağ oranları yüksek besin değerlerine sahiptir.

Diğer bir taraftan kuruyemişlerin yağ oranlarının yüksek olması kuruyemişlerin zararlı bir yiyecek olarak algılanmasına neden olabilmektedir. Ancak bu son derece yanlış bir kanıdır.

Bu yağlar işlenmemiş –yani saf (doğal) halde bulunan yağlardır. Ancak kuruyemişi sadece zayıflamak amacıyla kullanan kişiler elbette bu noktaya dikkat etmelidirler. Başta da belirttiğimiz gibi her kuruyemiş kalori değerlerine göre ara öğünlerde önerilen miktarda tüketilmelidir.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.