Kestane Şekeri Faydalı mıdır?

18 Ocak 2022
Kestane Şekeri Faydalı mıdır?

Sevilerek tüketilen atıştırmalıklar arasında bulunan kestane şekeri lezzetli bir tatlıdır. Kestane şekerinin çikolata kaplamlı gibi farklı formları da bulunmaktadır. Kestanenin insan sağlığı üzerinde birçok yararlı etkileri bulunmaktadır.

Kestane Şekerinin Faydaları Nelerdir?

-Potasyum içeriği çok yüksek bir besindir. Buna göre potasyum mineral eksikliği olan kişilerin uygun ölçülerde tüketmeleri önerilmektedir. Kestane doğrudan da tüketilebilir. Hatta diyabet hastası olanların kestane şekerini değil de kendisini tüketmeleri daha çok önerilmektedir.

-Yüksek enerji besin değerlerine sahip alternatif bir tatlı olarak tüketilebilir. Enerji kaybı yaşayan kişilerin tüketmeleri tavsiye edilmektedir.

-Antioksidan kaynağı bakımından oldukça zengin bir besindir. Bu anlamda, vücut üzerinde biriken zararlı maddelerin yok edilmesinde etkili olduğu söylenebilir.

-Bazı vitamin bileşenleri bakımından zengin içeriğe sahip olduğu bilinmektedir. Bunlar B1, B2 ve C vitaminleri olarak ortaya çıkmaktadır. Ayrıca birtakım mineral bileşenleri bakımından da zengin bir besin olduğu bilinmektedir. Bunlar ise demir, kalsiyum, magnezyum, fosfor ve çinko olarak ortaya çıkmaktadır.

-Kestane şekerinin iştah kesici özelliği olduğu öne sürülmektedir. Tokluk hissi yaratarak açlık hissini yatıştırır.

-Kanser olma riskini azalttığı belirtilmektedir. Örneğin içeriğindeki selenyum bileşeni prostat kanserine karşı savaşır.

Kestane Şekerinin Faydaları Nelerdir?

Kestane Şekeri Kalorisi

Kestane şekerinin kalori değerinin oldukça yüksek olduğu tahmin edilebilir. Öyle ki içeriğindeki şeker bileşeninden dolayı bir porsiyon kestane şekeri yaklaşık 950 kaloridir. Kestane şekerinin gün içinde erken saatlerde tüketilmesinin daha doğru olduğu öne sürülmektedir. Şeker içeriğinden dolayı karbonhidrat değeri yüksek besinler arasında yer almasından dolayı geç saatlerde tüketmek doğrudan kilo alımına sebep olabilir. Öte yandan yüksek kaloriye sahip olmasından ötürü aşırı miktarlarda tüketilmesi de hem kilo alımına hem de diyabet gibi problemlere yol açabilir. Eğer diyabet hastalığınız varsa tatlısının yerine kestanenin kendisini tüketmek sizin için daha sağlıklı olacaktır. Bir porsiyon kestane 120 kalori iken 100 gramında ise 200 kalori bulunmaktadır.

Kestane Şekerinin Zararı Var mıdır?

Yöresel ürünler arasında bulunan kestane şekerinin karbonhidrat bakımından çok yüksek değerlere sahip olduğunu söylemek mümkündür. Öyle ki bir porsiyon (60 gram) kestane şekerinin yaklaşık yüzde 90’ı karbonhidrattan oluşmaktadır. Öte yandan çok daha yavaş emilen birtakım bileşen içeriklerine sahiptir. Buna göre özellikle diyet yapan kişilerin ve diyabet hastalarının kontrollü tüketmeleri gereken besinler arasında yer almaktadır.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.