Ara Öğünde Tavsiye Edilen Kuruyemiş Çeşitleri

26 Ekim 2021
Ara Öğünde Tavsiye Edilen Kuruyemiş Çeşitleri

Kuruyemişler çoğu kişi tarafından beğenilerek tüketilen lezzetli atıştırmalıklar arasında yer almaktadır. Kimi insanlar kuruyemişleri çayın yanında tüketirken kimi insanlar ise diyet olarak ara öğünlerde ya da kahvaltılarda kuruyemiş tüketmektedirler.

Aslında, kuruyemişlerin en doğru tüketim biçimi de kahvaltılarda ve ara öğünlerde tüketilmesidir. Çünkü çayın yanında yenilen kuruyemiş içerisindeki vitaminleri kaybedebilmekte ve yararsız bir besin olarak vücuda girmektedir.

Dolayısıyla kuruyemişlerin içerisinde yer alan birçok besin bileşenlerinden faydalanmak istiyorsak onları ara öğünlerimizde ya da kahvaltılarımızda yemeliyiz. İşte, ara öğünde tavsiye edilen kuruyemiş çeşitleri aşağıdaki gibi sıralandı.

Ara Öğünde Tavsiye Edilen Kuruyemiş Çeşitleri

Hepimizin bildiği gibi sağlıklı bir yaşam için sık sık ama az yemeliyiz. Ara öğün dediğimiz şey de kahvaltı, öğlen ve akşam öğünlerimizin arasındaki öğünlere verilen isimdir.

Örneğin sabah 8’de kahvaltı yapan birisi için ara öğün vakti 11.00 olabilir. Bu sayede, öğlen yemeğini hafif yiyerek atlatabiliriz. Yine öğlen yemeğini 13.00’de yiyen birisi için de ara öğün zamanı ortalama akşam saat 4 gibi olabilir. Bu sayede de öğlen yemeği gibi akşam yemeğini de hafif yiyerek atlatabiliriz.

İşte bu ana öğünlerin arasına sıkıştırılmış ara öğün vakitlerinde lezzetli atıştırmalıklar olan kuruyemiş çeşitlerinden faydalanabiliriz. Damak zevkimize göre ister kavrulmuş ister çiğ kuruyemiş çeşitlerini deneyebiliriz. Yine kuruyemişleri yoğurt, süt veya mısır gevreği, yulaf ezmesi, granola gibi kahvaltılık gevrekleri içerisine karıştırarak da tüketebiliriz.

Ara Öğünde Tavsiye Edilen Kuruyemişler

Ara öğünde tavsiye edilen kuruyemiş çeşitleri arasında onlarca kuruyemiş sayabiliriz:

  • Badem: Bir porsiyonu 150 kaloridir.
  • Ceviz: Bir porsiyonu 155 kaloridir.
  • Fıstık: Bir porsiyonu 230 kaloridir.
  • Fındık: Bir porsiyonu 150 kaloridir.
  • Mısır: Bir porsiyonu 70 kaloridir.
  • Leblebi: Bir porsiyonu 55 kaloridir.
  • Antep fıstığı: Bir porsiyonu 100 kaloridir.
  • Kaju: Bir porsiyonu 230 kaloridir.
  • Kabak çekirdeği: Bir porsiyonu 55 kaloridir.
  • Ay çekirdeği: Bir porsiyonu 210 kaloridir.

Yukarıda sayılan kuruyemiş çeşitlerinin kalori değerleri kavrulmuş kuruyemiş üzerinden verilmiştir. Kavrulmamış kuruyemişler işlenmemiş olduklarından daha az kalori değerlerine sahiptir.

Önceki içeriklerimizde de belirttiğimiz üzere sağlık açısından en faydalı kuruyemiş çeşidi kavrulmamış olanlarıdır. Özellikle bu kuruyemiş çeşitlerini diyet listenize alacak olursanız çiğ olanlarını tercih etmelisiniz.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.